• Om Nybilstester
  • Kontakt
Nybilstester
  • Hem
  • Biltester
    • BMW
    • Citroen
    • Dacia
    • Ford
    • Hyundai
    • Kia
    • Lexus
    • Mazda
    • Mercedes
    • Mini
    • Nissan
    • Renault
    • Skoda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
No Result
View All Result
  • Hem
  • Biltester
    • BMW
    • Citroen
    • Dacia
    • Ford
    • Hyundai
    • Kia
    • Lexus
    • Mazda
    • Mercedes
    • Mini
    • Nissan
    • Renault
    • Skoda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
No Result
View All Result
Nybilstester
No Result
View All Result

Test BMW 520d – 5-serie kombi – Touring

by Nybilstester
december 26, 2017
in 5-serie, Biltester, BMW
0 0
0
Test BMW 520d – 5-serie kombi – Touring
Share on FacebookShare on Twitter

Nybilstest: BMW 520d kombi – Touring

BMW 520d är en av de bästa klassiska familjekombibilarna på marknaden. Är du ute efter denna klassiska folkkära kombibiltyp så titta på BMW 520d. Här får du körglädje blandat med komfort och stort lastutrymme. Likt i de flesta fallen hos BMW:s bilar så är fjädringen väl avstämd mot tilltänkt nyttjande för bilen med en lite mer dragning åt sporthållet. Detta innebär att bilens fjädring är aningen hård men inte tillräckligt för att bilen ska gå för stötigt. Väghållningen blir därmed riktigt bra speciellt jämfört med andra bilar i denna klass. BMW har lyckats att få 520d riktigt rolig att köra.

BMW520d har en dieselmotor på 190 hästkrafter som gör 0-100 km/h på 7,8 sekunder vilket är fullt tillräckligt för de flesta situationer. Automatväxellådan är riktigt bra och reagerar blixtsnabbt, dessutom kan du snabbt växla mellan komfortläge och sportläge, detta är bra inför olika situationer likt omkörningar respektive vanlig vardagskörning i lugn anda. Konstigt att inte flera biltillverkare tar efter detta sätt att snabbt och enkelt kunna växla körstil. Denna bil gör sig absolut bäst med automatväxel, köp det!

Bilens meny och mediasystem har blivit uppdaterat men har fortfarande samma upplägg som BMW haft sedan länge. Inkörningströskeln är ganska hög då det är svårare än genomsnittet att lära sig. Men när du väl lärt dig detta så är det faktiskt enkelt att sköta genom navigeringsratten och utan att släppa blicken från vägen vilket är just tanken från BMW. Genomgående när det gäller instrumenteringen är att den är väldig avskalad och enkel och inte alls skrytsam. Här finns många andra som ntyyjar både större informationsskärmar och färger. Hos BMW koncentrerar man sig på bilkörningen och vad som är viktigast i det perspektivet. Köper du till Harman Kardon stereo så kommer du sannolikt bli nöjd, detta är ett av de bästa som finns att köpa orginal till de bilar som säljs idag. En av de nya finesserna som erbjuds är Gesture COntrol vilket gör att du kan göra olika handrörelser i luften för att styra en del funktioner som telefon och ljudvolym. Detta känns dock inte så nödvändigt, BMW:s ordinarie kontroller är alldeles utmärkta för detta ändå.

Vår testförbrukning låg på ca: 0,6 l/mil under vår körning som inkluderar en hel del motorvägskörning, något över deklarerad förbrukning men lägre än vad vi brukar hamna på, speciellt med tanke på bilens prestanda och storlek. Vi anser att detta är riktigt bra. En anledning är sannolikt att lägre bilar klarar körning i högre hastigheter bättre än de SUV:ar som blivit så populära idag, något att tänka på!

 

Tags: Kombi
Previous Post

Testad: Skoda Kodiaq – För populär!

Next Post

Nybilstest: Kia Rio 1,25 bensin

Next Post
Nybilstest: Kia Rio 1,25 bensin

Nybilstest: Kia Rio 1,25 bensin

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Nya Honda CR-V


Världens mest sålda SUV hur fått ännu bättre komfort, bättre ljudisolering och bränslesnåla motorer, Läs mer

Senast från: bytabil.net

Attraktiv sportbilsdesign allt mer sällsynt i skuggan av elbilar och SUV:ar

Attraktiv sportbilsdesign allt mer sällsynt i skuggan av elbilar och SUV:ar

Mobilen i bilen på rätt sätt

Mobilen i bilen på rätt sätt

Test nya Dacia Sandero – Sveriges billigaste bil är riktigt bra!

Test nya Dacia Sandero – Sveriges billigaste bil är riktigt bra!

Mest läst nu

Test: Renault Clio Sport Tourer
Aktuellt

Test: Renault Clio Sport Tourer

by Nybilstester
januari 5, 2014
0

Nybilstestad: Renault Clio Sport Tourer 0,9 TCe Sport Tourer är samma sak som kombi i detta fall. Nya Renault Clio...

Read more
Test Renault Megane

Test Renault Megane

januari 5, 2014
Nybilstest: Kia XCeed plug-in

Nybilstest: Kia XCeed plug-in

oktober 18, 2020
  • Om Nybilstester
  • Kontakt

© 2020 Nybilstester.se

No Result
View All Result
  • Hem
  • Biltester
    • BMW
    • Citroen
    • Dacia
    • Ford
    • Hyundai
    • Kia
    • Lexus
    • Mazda
    • Mercedes
    • Mini
    • Nissan
    • Renault
    • Skoda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo

© 2020 Nybilstester.se

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In