Ford Mustang V8 bensinare är en klassisk sportbil, älskad av många. Båda nya och gamla modeller är uppskattade bilar. Ford Mustang med V8 motor ger dessutom den härliga känslan med ljus och kraft som många gillar. Det är verkligen en Amerikanare detta, bakhjuldrift inkluderat. Ford Mustang är med detta inte den bästa vinterbilen för körning i Sverige, men de nya modellerna har mjukvaruinställning för körning i halt väglag som kanske kan hjälpa till lite grann.
Ford Mustang säljs numera bara som V8 bensinare och utöver standardmodellen har man ofta en specialverion som erbjuds. Det är mest designdetaljer samt att specialversionerna har mer utrustning som skiljer. Exempelvis har Mach 1 versionen adaptiv sportfjädring som gör bilen duglig för bankörning. Utöver detta har bilen trimmats lite lätt och har 10 hk mer vilket ger den 460 hk.
Det är framför allt känsla som är det vinnande med den klassiska Mustangen. Känslan är fantastisk, man sitter bra i bilennär man väl kommit in och bilen går jättefins vid vanlig vardaglig körning. Lite ovant i början kan det vara med en så pass stor front framför sig men det vänjer man sig v id snabbt. Lastutrymmet bak är riktigt bra för en bil som inte är av kombimodell. Värre är det med huvudhöjden i baksätet där framför allt långa personer kan få det trångt.
Jämför man med den nya eldrivna mustangen så är det stor skillnad, den nya bilen är av SUV karaktär och högre. Det är en riktigt bra och praktisk bil och rymlig även för baksätespassagerare. GT sportversionen av elmustangen slår V(:an i 0-100 km/h. Men känslan slår den inte. Båda bilarna är riktigt bra på sina sätt där V8 klassikern vinner känslan och elmustangen är vinnande på praktiskt nyttjande och prestanda. Läs mer om Ford Mustang V8 bensin Mach-1 här. Snart kommer troligen inte denna bil säljas mer som ny om nyförsäljning av annat än elbilar stoppas inom EU, vilket är målsättningen som kommunicerats ut. Hel bilindustrin är på väg att ställas om som de flesta nog idag märkt.