Testad: Subaru XV 2.0i

Nybilstestad Subaru XV 2.0 2018

Subaru XV är fyrhjulsdriven som standard och den är alltid fyrhjulsdriven. Fördelningen är max 60/40% mellan fram och bakhjulen. Nya Subaru XV sticker inte ut unikt på någon punkt. Det stora styrkan är istället att det knappt går att hitta något dåligt hos bilen. Subaru XV är komfortabel och lagom stor. Lastutrymmet räcker åt de flesta inklusive barnfamiljer. Nya Subaru XV 2018 är riktigt snyggt designad och är även trivas inne i bilen.

Bilen har bra respons från motorn även om den steglösa växellådan uppträde lite surrigt ibland. Bortser man från det har bilen bra köregenskaper i de flesta situationer. Någon sportig känsla uppstår inte när vi kör bilen men bilen har utmärkt väghållning. Fjädringen är något hård vilket blir kännbart på ojämna avsides landsvägar.

Bilen har väldigt mycket information i de olika displayerna som finns och gillar man teknik så får man mycket av det hos nya Subaru XV. I slutändan är det dock samma grundläggande information som är intressant som hos alla andra bilar.

Subaru XV är en bra bil i storstan men kanske ändå att den sticker ut än mer i landsbygden. Det är där som Subaru XV får ett övertag då den är toppen på isiga vägar utanför det större vägnätet. Fjädringen blir dock lite till nackdel då den är hård men samtidigt så är bilens pris inte för dyrt. Då får man ta lite kompromisser och Subaru har gjort ett utmärkt jobb avseende att balansera fjädringen för att gå bra i de flesta situationer.Bilstereon är inte i toppnivå som brukligt hos asiatiska bilar men duger sannolikt för de flesta som inte har extra krav på detta. Vinteregenskaperna är också goda med stolsvärme och rattvärme.

Subaru har ett mycket starkt varumärke avseende kundernas nöjdhet. Subaru XV är dessutom kanske den bästa bilen i Subarus modellprogram just nu om man ser till helheten. Subaru XV är en bil att åka dagligen i året runt, rekommenderas!

 

Vill ha!(0)Skrota!(0)

Vårt betyg

4 Körglädje

8 Design

5 Komfort

9 Teknik

5 Infotainment

Subaru XV

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.